מתחברים בדרך לירושלים

• נפתחה ההרשמה לפנימייה תשעח
תמונת הנושא של העמוד

ב- 23 וב- 24 בספטמבר התקיימה צעדה בדרך לירושלים, שמטרתה לחבר בין גוונים שונים של החברה בישראל, להיכרות ולחוויה משותפת. הפעילויות השונות שהיו לאורך הצעדה הדגש היה על “היחד”.
בצעדה השתתפו אלפי צועדים מכל חלקי החברה הישראלית – תחת השם “מתחברים בדרך לירושלים” .
מטרתה העיקרית של הצעדה, המתקיימת השנה בפעם הראשונה, היא להוביל מהלך לאומי לחידוש מסורת ישנה-חדשה, של צעדה ועלייה לירושלים, לחיבור בין כל גוני החברה בישראל, להיכרות ולחוויה משותפת בין כל הצועדים ולחיזוק הערבות ההדדית בישראל.
כ 53- חניכים מכפר הנוער גלים בלווי צוות חינוכי השתתפו בצעדה זו שהתקיימה בחול המועד סוכות במשך יומיים , והיא כללה מסע רגלי ארוך ,מפגשים חברתיים, אירוח בסוכות לאורך הדרך ומופע בערב עם האמנים: שלומי שבת, מוש בן ארי ועידן עמדי , הצעדה החלה ביום שני בחניון שורש. לקראת הערב הגענו להר איתן, שם התארגנו ללינה .
ביום השני יצאנו מהר איתן לכיוון ירושלים, שם התחברנו עם צעדת ירושלים המסורתית המתקיימת כמדי שנה. בקרנו במרכזיים הקהילתיים . בשכונות ובבתים לאורך המסלול.

תא”ל במיל’ רם שמואלי , העומד בראש רשת של עשרות ארגונים בישראל יחד עם אביהו סופר , ובהם רשת “מתחברים בונים עתיד ביחד” , מספר: “בחול המועד סוכות הובלנו רשת הארגונים “מתחברים” ביחד עם מרכז המועצות האזוריות חידוש מסורת ישנה חדשה של צעדת המונים בדרך לירושלים או בשמה המלא “מתחברים בדרך לירושלים”.
ביחד עם כל עם ישראל צעדנו במשך יומיים לאורך 82 ק”מ בדרך לירושלים. הלכנו ביחד, אכלנו ביחד, התארחנו בסוכות ביחד, ישנו ביחד, רקדנו בהופעת זמרים ביחד ובסוף הגענו לירושלים וסיימנו בטכס בהר הרצל.
בלטו בנוכחותם לטובה כפר הנוער היחידי במדינה שהשתתף והוא כפר גלים שלנו. פיני אגרנטי והצוות המופלא של כפר גלים יצאו בראש הצעירים וביחד איתם צעדו וייצגו את מועצה אזורית חוף הכרמל.
מכיוון שאני היוזם והחולם של הצעדה הזו מזה זמן רב ושותף מלא להגשמת החלום הייתה בנוכחות של הנוער שלנו בצעדה, חשיבות רבה בשבילי. כאשר פיני והצוות והנוער הגיע הרגשתי יותר בבית והייתי גאה בכפר גלים שלנו. בתור חבר בוועד מנהל כפר גלים אני רוצה לומר שהנוער שלנו ייצג אותנו בכבוד רב ולמעשה פתח מסורת שנקטעה לפני 40 שנה בעקבות מלחמת יום הכיפורים של צעדה של החברה בישראל לירושלים. כמו בעליה לרגל גם היום, הצעדה של “מתחברים בדרך לירושלים” תורמת לאחדות בעם ולחיבור לירושלים ומי יותר מנוער הפנימייה שלנו הפגין זאת הלכה למעשה. כל הכבוד לכפר גלים לנוער ולצוות.”
תא”ל במיל. רם שמואלי תושב כרם מהר”ל וממארגני הצעדה.