“המעשייה” – מרחב מייקרס

  • נפתחה ההרשמה לפנימייה תשעח
תמונת הנושא של העמוד
דברו איתנו!

שרי כהן – 052-8918555

makers@kfargalim.co.il

אתר כפר גלים

מה זה מייקרס בכלל  ?

תנועת המייקרס היא תנועה עולמית יצירתית רב תחומית , טכנולוגית וקהילתית של אנשים היוצרים בעצמם מוצרים, משפרים אותם, מחפשים פתרונות לבעיות.הם  מתמחים בלמידה עצמאית ושיתוף מידע בקוד פתוח באינטרנט ומשתמשים בעבודת צוות ולמידת עמיתים כדי להתמודד עם אתגרים. דרך העשייה בעולם המייקרס אנו שואפים להעביר לתלמיד את האחריות לחקור ולהתפתח, לסגל כלים להתמודדות עם אתגר, לאפשר עוד דרך ללמידה התנסותית, לפתח תחושת מסוגלות, להרחיב אופקים ולהזכיר כי למידה אינה מעמסה או הכרח אלא מהות חיינו וכי דרך הלימוד, האדם יכול לאפשר לעצמו חיים נוחים, מעניינים ובעלי משמעות. 

מרחב המייקרס בכפר גלים – אי לא פורמלי בתוך מערכת פורמלית

כפר גלים הוא כפר נוער שבתוכו יש בית ספר ,משק חקלאי ופנימייה חינוכית. 

המייקרס יושב בצומת מרתקת זו ונותן מענה לשלוש הזרועות המרכיבות את כפר הנוער. 

הייחודיות של המייקרס הוא בחיבור בין צירים רבים שקיימים בחייו של הלומד ובכך שהוא משמש ככלי לייצר שינוי מערכתי. דרך העשייה במייקרס שיטת הלמידה והעשיה משתנה.

אנו רואים את ההשפעה של המרחב מצוות המורים ועד לתלמידים – מקצועות שונים נלמדים בדרך אחרת – רב תחומיות נכנסה לכל עשייה, אנו מצליחים לתת מענה למגוון של ילדים ומורים עם סגנונות לימוד שונים ותחומי עניין מגוונים, אנו עובדים עם ילדים על תפיסת למידה  והמורים מפתחים גישות חדשניות  להוראה. המרחב מאפשר חווית למידה רחבה תוך חשיפת התלמידים ומתן הזדמנות לפיתוח מיומנויות רלוונטיות כמו למידה של ניהול פרויקטים וחשיבה מערכתית  עבודת צוות רב- תחומית, ניהול זמן, עבודה מעשית, רכישת מיומנויות טכנולוגיות ויכולת פתרון בעיות.

כמו התלמידים – כך גם המורים מגיעים למרחב ומתחילים להתנסות בהוראה אחרת  – פרויקטלית, צעידה באזור לא מוכר שאין תשובות מוכנות מראש – מוכוונת יותר לתלמידים וגם הם מתנסים בעבודה בצוות – איך כל מורה מצליח לשלב את תחום הידע שלו בתוך העשיה.  

התלמידים חווים למידה המשכית רצופה במרחב המייקרס במשך כל שנות הלימוד שלהם כך שהיכולות גדלות ומשתכללות על ידי תרגול במרחב לאורך זמן.

כדרך להגדיל את מעגל ההשפעה אנו מפתחים שיתופי פעולה של גופים שונים התורמים ללמידה שלהם ולהכנה לעולם האמיתי כמו התעשייה, האקדמיה, החברה והמשפחה ויצירת מרחב משמעותי לרכישת כלים לחיים  – החל מלמידת שיטות העבודה, חשיפה ל”עולם האמיתי” שמתקיים בחוץ ועד גיוס מנטורים שיתמכו בלמידה. 

אנחנו בשיח ומפגש גם עם האקדמיה – סטודנטים מגיעים להכיר את דרך ההוראה במרחב ואנו מקיימים שיתופי פעולה עם המכללות השונות.

אנו מאמינים שעשיה רלוונטית שמחוברת ליומיום של הלומד נותנת משמעות, מגדילה מסוגלות ומצמצמת את החרדה

ולכן אנו פועלים לחבר את התלמידים  אם על ידי פרוייקטים שונים (פתרונות תזונה, אתגרי האו”ם, שיתופי פעולה עם חברות הייטק שנמצאות באזורינו, עבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים) את הפרויקטים מלווים מנחים מתנדבים מבחוץ כחלק מתפיסת העולם שלנו. 

הפדגוגיה שלנו ….

מידה עצמאית ושיתוף מידע בקוד פתוח באינטרנט ומשתמשים בעבודת צוות ולמידת עמיתים כדי להתמודד עם אתגרים. דרך העשייה בעולם המייקרס אנו שואפים להעביר לתלמיד את האחריות לחקור ולהתפתח, לסגל כלים להתמודדות עם אתגר, לאפשר עוד דרך ללמידה התנסותית, לפתח תחושת מסוגלות, להרחיב אופקים ולהזכיר כי למידה אינה מעמסה או הכרח אלא מהות חיינו וכי דרך הלימוד, האדם יכול לאפשר לעצמו חיים נוחים, מעניינים ובעלי משמעות. 

ואיך זה נראה בפועל?

שפת הלמידה המייקרית בשלב חטיבת הביניים (כיתות ז’-ט’) מבוססת על תפיסה המעודדת סקרנות טכנולוגית ופרו אקטיבית והתבוננות על כל חווית הלמידה באור שונה מהלמידה הסטנדרטית ומאפשרת חשיפה רחבה למקצועות הטכנולוגיים לכל מגוון התלמידים (תלמידי פנימיה, בנות וכו’). 

התנסות עם למידה במרחב הטכנולוגי מאפשרת רכישת מיומנויות כמו למידה עצמאית , עבודת צוות 

התהליך מתבסס על מעבר מהקניית ידע להקניית מיומנויות ומאפשר לתלמידים להפוך לבוגרים פרואקטיביים המסוגלים לקחת אחריות ולהתמודד עם בעיות ואתגרים המתאימים למאה ה-21.

בתיכון אנו עושים “קפיצת מדרגה” והמרחב משלב תלמידים ממספר מגמות בפרויקטים משותפים כמו בעולם האמיתי. אנו מקפידים שכל תלמיד יעמיק בלמידה בנושא הליבה של המגמה שבחר אך בו בזמן יבין כיצד הוא יכול להיעזר בתלמידים ממגמות אחרות וללמוד כיצד הוא יכול לשתף פעולה על מנת להגיע למוצר מוגמר שהוא תוצאה של פתרון טכנולוגי  בינתחומי

 דוגמאות לפרויקטים בשיתופי פעולה: מודלים של מדע יישומי בהשתתפות מגמת פיזיקה, הנדסת תוכנה, עיצוב מוצר ו- IoT, פרוייקט מתחברים מחדש – כיצד ניתן לעזור לאנושות להתחבר מחדש לאחר הריחוק שנגרם עקב נגיף הקורונה בשיתוף מגמת הנדסת תוכנה, עיצוב מוצר ו- IoT.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לשאלות ובירורים נוספים אפשר לפנות ל:
אמיר – 054-2885208
מירב – 050-2150888
אפי – 052-4800905 
או למייל kfargalimakers@gmail.com